Faktura og forbruk

Hvor ofte får jeg faktura?

Faktura blir sendt et par dager ettere avleserfristen den 1.kvartalsvis.

Hvor kan jeg finne mer informasjon om avtalegiro/eFaktura og EHF?

I tillegg til at alle nye kunder får tilsendt informasjon om mulighet for avtalegiro/eFaktura kan du finne mer informasjon om dette ved å se på siden til økonomiavdelingen: administrasjon - økonomi - avtalegiro/eFaktura.

Hva kan jeg bruke kundeweb til?

Her kan du legge inn måleravlesing  (hvis du  har fjernavlest måler kvartalsvis trenger du ikke det). Du kan sende en forespørsel hvis du har øvrige spørsmål ang din strømfaktura.

På kundeweb kan du også foreta en prøveavregning hvis du ønsker å vite sum og forbruk i forkant av faktura blir sendt i fra oss.

Kan jeg inngå en betalingsavtale?

For mulig betalingsavtale må du kontakte økonomiavdelingen eller leder energi. okonomi@lokalstyre.no eller strom@lokalstyre.no

Jeg har fått inkassovarsel hva gjør jeg?

Ved spørsmål angående inkassovarsel kontakt Kredinor.

Forbruket mitt er for lavt/høyt?

Hvis du har foretatt en avlesning og ikke er enig i forbruket må du selv kontakte en registrert elektroinstallatør. Er det feil med måleren betaler Longyearbyen lokalstyre. Er det ingen feil er det du som kunde som må stå for kostadene.

 

 

 

 

 

Tips en venn Skriv ut